?


فرهنگ سازماني گوگل


1- کنار گذاري روش هاي قديمي استخدام


گوگل در استخدام خلاق ترين و ماهرترين ذهن ها، فرايند دقيق استخدام را انجام مي دهد که فراتر از مهارت هاي فني و فکري است. اگرچه اين يک فرايند طولاني است، اما ارزشش را دارد.


سوالات عادي مورد استفاده در مصاحبه ها را فراموش کنيد مانند “بهترين کيفيت و بدترين نقص شما چيست؟”و شروع به استفاده از سوالاتي کنيد که نامزدها را به فکر خارج از چارچوب مي اندازد. به اين ترتيب، شما مي توانيد به يک پايگاه کارمندي نوآورانه و خاص براي اهداف خود برسيد.


 



سرمايه-انساني-گوگل-?



2- داراي ارزش هاي لازم باشيد


گوگل يک روش خاص براي سازماندهي خود به صورت سلسله مراتبي دارد. که اساساً بسياري از شخصيت هاي معتبر را رد مي کند. تيم آن متشکل از تعداد کمتري از مديران و يک مدير گروه است.


اين امر فضاي باز و مساعدتري را براي بيان نظرات و عقايد کارکنان ايجاد مي کند. با يک سازمان ساختاري که سعي دارد روابط قدرت بين کارمندان را نرم کند، مي توان فضا را براي بحث هاي دموکراتيک بازتر باز کرد.


 


فرهنگ شما از عملکرد تا نحوه درک شرکت شما در رسانه ها تأثير مي گذارد. براي درک بهتر اهميت وم وچود فرهنگ سازماني بر روي لينک روبرو بزنيد. (; 5 دليل اهميت فرهنگ سازماني موفق


3- استفاده از تجزيه و تحليل منابع انساني(HR) به نفع خود


گوگل از اعداد و داده هاي جمع آوري شده توسط منابع انساني به عنوان پتانسيلي براي پيشرفت کارمندان خود استفاده مي کند. با اين تحليل داده ها ، تصميم گيري بسيار دقيق تر مي شود. به عنوان مثال، وقتي گوگل متوجه شد که ن تيمش دو برابر مردان استعفا مي دهند، منابع انساني تشخيص داد که اين ميزان به شرايط مزاياي مرخصي زايمان مربوط است.


به اين ترتيب ، اين شرکت سياست هاي خاص خود را تغيير داده و موفق به کنترل گردش مالي شد. اين فقط به لطف فرهنگ سازماني گوگل امکان پذير بود.


4- روشن سازي رسالت و ارزش هاي شرکت


از زمان تاسيس، گوگل ليستي از مقادير اساسي شرکت داشته است که امروزه نحوه کار شرکت را تعريف مي کند. گوگل با نوآوري به عنوان يکي از ارکان اصلي خود، از منابع خود براي تقويت خلاقيت و هدفمند کردن کار کارمندان خود استفاده مي کند.


داشتن يک مأموريت کاملاً مشخص محيطي را پرورش مي دهد که مردم بدانند چرا کاري را که انجام مي دهند انجام مي دهند و انجام آن را دوست دارند. بنابراين، ممکن است اعلام مأموريت ها و ارزش ها روي کاغذ ساده به نظر برسد. اما براي معنادار بودن آن ها، شرکت بايد مايل باشد آنها را به چيزي تبديل کند که داراي ارزش و تأثير واقعي باشد.


5- آشنايي با کارهاي تيم خود


يکي ديگر از رازهاي فرهنگ سازماني گوگل آشنايي با کارهاي تيم خودتان است. در گوگل، مشارکت هاي مثبت با سهام شرکت پاداش مي گيرند. واقعا که وسوسه انگيز است. اما اشتباهات انجام شده توسط تيم نيز به عنوان چيزي براي بزرگداشت ديده مي شود. لري پيج، يکي از بنيانگذاران گوگل، توضيح مي دهد که وقتي در شرکتي هستيد که مايل است براي نوآوري ريسک کند، نشانه خوبي است که اشتباهات رخ مي دهد! آنها ايده هاي جديد ايجاد مي کنند و سازمان را توسعه مي دهند.


6- برخورداري از روابط شفاف و راست


در فرهنگ سازماني گوگل، مديران هر هفته جلسه اي برگزار مي کنند. در آنجا کارمندان از سراسر جهان در مورد مهم ترين سوالاتي که بايد به آنها پاسخ دهند رأي مي دهند. تبادل اطلاعات و ايده ها در جلسات هفتگي از اين قبيل شفافيت و فضاي بحث و گفتگو در شرکت ايجاد مي کند. با به روز نگه داشتن همه افراد در مورد آنچه اتفاق مي افتد و اينکه شرکت چه جهتي را دنبال مي کند، باعث مي شود همه افراد عضوي از جامعه گسترده تر باشند.


شرکت هايي که به اين نوع همکاري ها اهميت مي دهند و شفافيت را در بين کارمندان تشويق مي کنند. فضاي مثبت و ترازتري ايجاد مي کنند. در نتيجه، افراد از توليد و مشاغل بيشتري برخوردار مي شوند.


 


جهت مطالعه ادامه اين مقاله بر روي لينک روبرو کليک نماييد. رازهاي فرهنگ سازماني گوگل 


?


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

دانلود رایگان فیلم پمپ چیست دانلود رایگان فیلم طلبه آرمانخواه به نقره نوید خوش امدید ـــــــــــــــــــــــــیاسمنـــــــــــــــــــــ هارنس آموزش زبان انگلیسی انلاین